torsdag 8 juli 2010

Halloumimacka

När jag vill unna mig någonting gott, fast inte orkar ställa mig och laga något avancerat så brukar jag göra halloumimackor i en mackgrill. Jag smakade halloumi första gången när jag praoade på Hugos café i Uppsala. När jag hade min lunchrast fick jag ta något från köket och göra i ordning, och vad passade inte bättre än en halloumimacka! Och det belv min lunch, varenda dag under 2 veckor!

1/2 hallomi förpackning

1 ciabatta

Skär halloumin i tjocka bitar och placera jämnt över varsin ciabattahalva. Värm upp en mackgrill, alternativt ett våffeljärn, och grilla mackorna var för sig.

2 kommentarer:

  1. Mmm, det där verkar vara bra ambitionsnivå för mig! :P har för tillfället lite brist på mackjärn men ska testas :)

    SvaraRadera
  2. jag upptäckte just att vi (öh, alltså amanda) äger en mackgrill! invigde den med halloumimackor. supergott! /kusin lisa

    SvaraRadera