måndag 19 april 2010

Restaurang Tvärsöver


I går var jag ute och åt tapas med min kompis S på systerrestaurangen till La Cucaracha som ligger tvärs över gatan.
Lokalen är pytteliten men väldigt ombonad och mysig. Dit går alltifrån barnfamiljer till ungt folk som bara vill ta sig en drink vid baren.
Vi inledde kvällen med att ta oss en drink som var någon slags blandning mellan en mojito och en daquiri. Jag tog en med mangosmak medan S tog en med äppelsmak- och båda smakade himmelsk gott! Det var en drink som sitter perfekt om man sitter ute på en uteservering en varm sommarkväll. Efter en så där 30 minuter blev ett bord ledigt och då fick vi sitta ner och börja välja och vraka bland alla de små tapasrätterna i menyn. Priserna var faktiskt helt överkomliga, runt 50:- per rätt oavsett om det var kött eller inte. Jag beställde in en sallad av marinerade kronärtskockor, vitlöksbröd med manchegoost och tomatsalsa, och en potatispuck med kantareller. Till detta delade vi på en god flaska rött! Menyn skiljer sig faktiskt en hel del från den som La Cucaracha har. Den har alla vegetariska rätter som den senare har, plus två ytterligare rätter. Maten var jätte god, även om den inte upplevdes som särskilt svår att tillaga; jag skulle kunna laga samma rätter och få exakt samma resultat! Men det som utskiljde tväröver var den goda servicen och den hemtrevliga känslan man fick av att sitta och äta där, samt att maten var god. Hit går jag garanterat igen, antingen för drinkarnas skull eller för matens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar