söndag 25 april 2010

Varning: Restaurang New Indian garden!

I lördags var tillbringade jag hela dagen i Östervåla av alla ställen tillsammans med min pappa, bror, syster, och svåger för att gå den obligatoriska handledarkursen för att att kunna övningsköra privat. Den tog hela dagen och var sååååå onödig! Men trevligt var det att umgås med familjen!



När jag på kvällen anlände sedan till Stockholm mötte jag upp med min pojkvän för att gå och äta indiskt! Vi bestämde oss för en indier på söder som heter New Indian Garden på västgötagatan 18 som ligger ett stenkast från Medborgarplatsen. Från början fanns bara Restaurang Indian Garden som man hittar i Hornstull på Heleborgsgatan. Efter ett tag öppnades sedan en systerrestaurang vilken är den som vi gick till. Vi gick även hit för ett år sedan, då tillsammans med min mamma som var på besök. Maten minns jag som god, med lite annorlunda ingredienser i de vegetariska rätterna, exempelvis mango och papaya.

Denna gång beställde jag in paneer tikka marsala och den smakade precis som den ska göra. Naaanbrödet var lite degigt men ändå välsmakande. Inredningen upplevde jag även som mysig, med varma färger som ockragult och olivgrönt. Men det var trots den mysiga inredningen och goda maten något som fattades. Deras alkoholtillstånd hade dragits in! Detta innebär att vi lite besvikna satt och sörplade i oss varsin Fanta, istället för att avnjuta den indiska maten till en stor indisk öl av märket Kobra. Kunde bara ägaren ha satt upp en skylt utanför och varnat för att det inte gick att beställa alkoholdrycker skulle det varit helt okej. Men då detta inte var fallet kändes det istället som om de försökte lura in en. Jag anar även att den andra Indian Garden inte heller har alkoholrättigheter eftersom det är samma ägare. Så om ni vill dricka vin eller öl till maten gå inte hit!

http://info.aos.se/E/V/STOSE/0000/41/36/1.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar