tisdag 23 februari 2010

Restaurang Grill


Jag har tyvärr haft väldigt mycket för mig så jag har inte hunnit göra så många inlägg den senaste tiden. Men nu tänkte jag lite försenat berätta om ett restaurangbesök på alla hjärtans dag för två veckor sedan.

Jag och min pojkvän gick först på bio och åt efter det middag på restaurang Grill som ligger på Drottninggatan. Ni som bor i Stockholm vet kanske att Grill var med om en anlagd brand för tre år sedan vilket innebar en rejäl renovering av lokalerna. Men på alla hjärtans dag brann ingenting upp som tur var!

Lokalen är inredd på olika sätt vilket gav en känsla av flera små restauranger i ett och samma rum. Vi fick sitta i en del som kändes väldigt romantisk med massvis av kristallkronor och guld som omgav oss. Kvällen inleddes med glas champagne som sedan följdes av en tomat och mozzarellasallad. Förrätten var precis lagom i storlek men stack inte ut på något särskilt vis, även om den smakade bra. Till huvudrätt fick jag en svamprisotto med rostad kronärtskocka. Det senaste året har jag smakat minst två risottos på restauranger och den här tillhörde inte en av de bästa. Svampsmaken kunde jag inte känna i själva risotton eftersom den var alldeles för torr och hade bara strötts runt kanterna av rätten. Risottoriset tycket jag även kändes lite för överkokt. Brödet var dock ljuvligt, även om den andra omgången bröd som kom in var totalbränd i kanterna.

Men trots den lite halvdana smakupplevelsen var det en jätte härlig och romantisk middag med god service och stämning.

2 kommentarer:

  1. oj vad mysigt och romantiskt det ser ut. Jag var på konsert i konserthuset vid hötorget förra veckan och då sprang vi in på någon hall där. Vet inte vad den heter. Vi hade bråttom och ville bara äta något fort så det blev sushi. Fy!! Vad äcklig sushi de hade! Bläh/C

    SvaraRadera
  2. All sushi är äcklig! /isa

    SvaraRadera