lördag 21 november 2009

Salathai


I torsdags gick jag och min pojkvän på en konsert (gruppen hette monsters of folk)som hölls i philadelfiakyrkan vid st:eriksplan. Innan konserten passade vi på att ta oss en bit mat och bestämde oss för ett litet thaiställe precis i närheten av kyrkan(st:eriksplan 1).
Inredningen var verkligen psykedelisk med sprakande färger och snirkliga guldornament. Servicen var bra och vi fick in vår mat utan längre dröjsmål. Jag beställde pad thai som jag alltid har betraktat som ett säkert kort om man är osäker på vilken standard en thailändsk restaurang håller. Detta ändrades dock efter min flytt till Stockholm. Nuförtiden smakar restaurangernas pad thai alltid olika och dess kvalitet skiftar starkt. Salathais padthai smakade okej men uppfyllde inte alla viktiga kriterier. Rätten i sin helhet var torr och nudlarna var trådsmala och klibbade ihop sig. De hade dessutom tillsatt broccoli, morot och blomkål- ingredienser som jag tycker en padthai klarar sig utan. Sedan innehöll rätten ingen tofu, ett stort minus!

Ingen restaurang att gå tillbaka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar