tisdag 8 december 2009

Restaurang Bollywood genom Gastroni!


Nu ska ni få höra vad vi gjorde i helgen! Efter en lång dag av shopping inne i stan var jag så utmattad av alla människor och långa köer så jag helt enkelt inte orkade laga mat. Vi passade då på att testa en tjänst läste om för över ett år sedan då vi skulle kolla upp vilka pizzerior som erbjöd hemkörning. Företaget heter Gastroni där man via deras hemsida kan beställa hem all slags mat för hemkörning. Vi var mycket sugna på indisk mat så vi fyllde i vad vi ville ha på på elektronisk meny som sedan gick iväg till Restaurang Bollywood.

Vi fick sedan maten levererad hem till vår dörr på mindre en en timme! Jag beställde en paneer butter masala som smakade jätte gott! Nannabrödet var däremot lite torrt, vilket förmodligen berodde på transporten. Det enda negativa var att företaget tog ut en serviceavgift på 250:-. Kanske är det lite saftigt för två personer, men summan blir nästan obetydlig om man är ett stort gäng som beställer hem mat. Dessutom drack vi vin från systemet och det gjorde att slutsumman blev densamma som ute på restaurang när man köper en flaska för omkring 300:-.

Jag tycker dock att det är märkligt att en sådan här affärsidé inte har hunnit växa sig stor i Sverige. Det är idealiskt att kunna beställa hem mat under vinter halvåret när man tvekar att gå ut i kyligt snöväder. I Kairo erbjöd i stort sätt varenda restaurang i stan denna tjänst, och hemleveransen kostade inget! Jag hoppas det kan bli så en dag i Sverige!

www.gastroni.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar