söndag 13 september 2009

Le bar rouge



Jag och min pojkvän gick till en restaurang i gamla stan som heter le bar rouge i torsdags för att fira att vi hade varit ihop i fyra år!

De hade en vegetarisk huvudrätt på menyn och ett flertal vegetariska förrätter vilket var ett betydlig mer utbrett utbud än dess huvudrestaurang med samma namn som ligger vid slussen. Jag valde en sparris och pecorino risotto som inte gjorde mig besviken. Det var nog den godaste risotton jag någonsin har ätit på restaurang! Jag har också väldigt länge velat veta hur en riktigt god risotto borde smaka så jag själv vet vilken smak jag ska försöka efterstäva när jag själv står i köket och lagar en. Den var dessutom mycket kryddstark vilket kändes lite ovanligt för en risotto men visade sig vara mycket lyckat. Min pojkväns rätt ska enligt honom också smakat underbart! Han valde en rätt med kalvkött, rostade grönsaker och potatisgratäng till.

Inredningen var jätte mysig och hade verkligen en sådan där moulin rouge känsla med röd sammet och läderinklädda bord.

Så dit rekommenderar jag verkligen er som vill äta gott att gå till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar