lördag 19 september 2009

Matplanering för helgen

I går gjorde jag en rätt som brukade vara en klassiker i min familj när jag var liten- bönlasagne! Det var en av de få rätter som faktiskt alla i familjen tyckte om (min bror var extremt kräsen)

Receptet kommer först publiceras vid nästa tillfälle jag gör bönlasagne eftersom jag inte tyckte de måtten jag använde mig av blev en rätt för fyra personer. Det blir alltid lättare att förvandla en rätt för två personer till fyra när det handlar om exempelvis en gryta men vid lasagne blir det ofta svårt att veta hur resultatet kommer att bli om man inte tillagar rätten med de angivna måtten man har tänkt sig.

I kväll tänkte jag improvisera och göra en pastarätt med karljohan svamp och kronärtskockor. Men det är helt omöjligt att hitta den här svampen! Den fanns inte på grönsaksmarkanden och varken som färsk eller torkad form på affären jag var på igår. Hur får man då tag på karljohan svamp då? Jag ska försöka hitta den på Konsum idag annars får det bli portabellasvamp.

Och imorgon kanske det blir indisk restaurang!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar