lördag 26 september 2009

Restaurang Waan Thai

I går var jag och min pojkvän ute och åt på en thailändsk restaurang tillsammans med två vänner. Restaurangen heter Waan Thai och ligger på Sant Eriksgatan 92. Under middagen fick jag höra att ägarana var två svenskar som hade rest ner till Thailand med ett mål att hitta den bästa thailändska maten. Idén att öppna ett egen thailändsk restaurang grundade sig i deras besvikelse över det svenska utbudet som fanns i Stockholm. Så efter en kulinarisk matresa kom svenskarna hem med ett gäng thailändska kockar som hade imponerat mest med sin matlagning. De fick därefter fast anställning på Waan Thai och igår åt vi deras mat!

Jag beställde in min favoriträtt pad thai- en äggnudelrätt med jordnötter, ägg, böngroddar och tofu. Pad thai kommer i lite olika kombinationer och finns även i en icke-vegetarisk version, då med räkor och kyckling. Waan thai:s pad thai var utan tofu vilket var lite märkligt. Men när jag bad att få det tillagt i min rätt var det inga problem alls. Min rätt smakade helt okej men jag har smakat bättre pad thai. Nudlarna var lite torra och rätten hade lite för mycket fisksmak. De vegetariska vårullarna som vi beställde in var däremot jätte goda! De serverades till en sötsur sås som passade utmärkt till de ganska okryddade vårullarna. Därefter kom den artiga servitrisen in med en enkel sallad. Salladens innehåll var inte särskilt imponerande men den heta och syrliga dressingen var en av de godaste dressingarna jag har smakat!

Inredningen tyckte jag också var jätte fin och mysig! Det var den första thailändska restaurangen jag har besökt som hade en modern och fräsch inredning för en gång skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar