söndag 31 januari 2010

Hallon smoothie


Dagen efter en utekväll då jag är bakfull och trött brukar jag faktiskt alltid vara sugen på nån fruktig och hälsosam dryck. Min sambo däremot MÅSTE äta en fettdrypande pizza och massa läsk för att bli en normal människa igen. Idag gjorde jag en jätte god hallonsmoothie till frukost eftersom jag var jag på möhippa i går och kom hem 04.00 i natt. Det går egentligen att tillsätta vilken typ av yoghurt som helst till smoothin men jag har den senaste tiden valt en yoghurtsort med många goda bakterier som hjälper mot stressrelaterat magont. Och att dricka en sån här smoothie några dagar i veckan har faktiskt hjäpt!

2 dl frysta hallon

1 banan

2 dl blåbärsyoghurt

3 dl apelsin juice (med fruktskött)

Skär bananen i smala skivor och lägg i en mixer. Tillsätt övriga ingredienser och mixa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar